Περὶ υἱοθεσίας τέκνων
π. Δημητρίου Ν. Θεοδωροπούλου Μ οῦ ζητήθηκε νὰ γράψω κάτι γιὰ τὴν υἱοθεσία. Συγκεκριμένα, προσφιλὲς σ' ἐμένα πρόσωπο μοῦ ἔστειλε τὸ ἑξῆς μήνυμα: «Πάτερ, θα μπορούσε να προσεγγίσει κάποιος θεολογικά το θέμα της αναδοχής και της υιοθεσίας ενός παιδιού; Αν ναι, θα ήθελα κάποια στιγμή να γράψεις κάτι. Για τα θέματα αυτά μιλούν ψυχολόγοι, ψυχίατροι, κοινωνικοί λειτουργοί, παιδοψυχολόγοι κ.ά. Η Εκκλησία δεν θα μπορούσε;» Ἡ Ἐκκλησία εἶναι ἡ μόνη ποὺ μπορεῖ νὰ φωτίσει θεολογικὰ τὸ ζήτημα αὐτό, ποὺ εἶναι ὄντως θεολογικό, πρώτιστα καὶ βαθιὰ θεολογικό. Διότι ἡ υἱοθεσία ταυτίζεται μὲ αὐτὸ ποὺ λέμε σωτηρία, θέωση, μετοχὴ στὴν θεία δόξα καὶ τὴν οὐράνια βασιλεία. Ἂς δοῦμε πῶς Ἔχουμε πεῖ ἀρκετὲς φορὲς ὅτι ἐ κφράσεις ὅπως «εἴμαστε ὅλοι παιδιὰ τοῦ Θεοῦ» καὶ ἄλλες παρόμοιες, κατ' ἄκραν θεολογικὴ ἀκρίβεια, δὲν ἀνταποκρίνονται στὴν πραγματικότητα. Ὁ Θεὸς ἕνα παιδί ἔχει: τὸν Μονογενῆ αὐτοῦ Υἱὸν καὶ Λόγον· αὐτὸς εἶναι ὁ κατὰ φύσιν Υἱός του. Ἐμεῖς δὲν εἴμαστε παιδιὰ τοῦ Θεοῦ. Εἴμαστε κτίσματα...