Ἡ Θεία Λειτουργία ἀρχίζει ἀπὸ τὸ σπίτι (Ὁμιλία Β΄ στὴν Θ. Λειτουργία)
π. Δημητρίου Ν. Θεοδωροπούλου
Διάγραμα Ὁμιλίας
Ἡ Θεία Εὐχαριστία νοηματοδοτεῖ τὰ πάντα.
Τὸ Βάπτισμα εἶναι γέννηση.
Τὸ Χρῖσμα εἶναι κίνηση.
Ἡ Θεία Εὐχαριστία εἶναι τροφή.
Ἡ Θεία Λειτουργία συμπυκνώνει τὰ πάντα.
Ἡ Θεία Λειτουργία ἀποτελεῖ συγκεφαλαίωση καὶ ἀνακεφαλαίωση τῆς θείας οἰκονομίας.
Θὰ πρέπει νὰ γνωρίζουμε τὰ τελούμενα ἐν τῇ Θείᾳ Λειτουργίᾳ.
Ὅλες οἱ αἰσθήσεις μας συμμετέχουν στὴν Θεία Λειτουργία.
Ἡ Ἐκκλησία λειτουργεῖ τοὐλάχιστον κάθε Κυριακή. Μὲ τὴν ἐπανάληψη καὶ τὴν διαρκῆ κοινωνία μὲ τὸν Χριστὸ μυσταγωγεῖται τὸ μυστήριον τῆς ἀγάπης.
Το πρόσφορο εἶναι ἡ μεγαλύτερη δωρεὰ πρὸς τὴν Ἐκκλησία. Γι’ αὐτὸ καὶ λέγεται πρόσφορο. Λέγεται καὶ «λειτουργιά», διότι ταυτίζεται μὲ τὴν λειτουργία.
Ἡ παρασκευὴ τῆς προσφορᾶς (πρόσφορο) ἀποτελεῖ λειτουργία πρὶν τὴν λειτουργία.
Ἡ λειτουργία ἀρχίζει ἀπὸ τὸ σπίτι.
Τὸ πρόσφορο ἀποτελεῖ δομικὸ στοιχεῖο τῆς Ἐκκλησίας.
Χωρὶς πρόσφορο δὲν ὑπάρχει Ἐκλησία!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τὰ ἄρθρα δὲν εἶναι πραγματεῖες, ὥστε νὰ ἐξαντλοῦν ἕνα θέμα. Περισσότερο προβληματισμοὺς εἰσάγουν καὶ ἀφορμὲς γιὰ σκέψη καὶ διάλογο. Γι' αὐτὸ καὶ τὰ καλοπροαίρετα σχόλια εἶναι εὐπρόσδεκτα ἐδῶ, μᾶλλον δὲ καὶ ἐπιθυμητά. Εὐπρόσδεκτες ἐπίσης εἶναι καὶ οἱ ἐρωτήσεις. Ὁ δὲ διάλογος ἐνθαρρύνεται ὅλως ἰδιαιτέρως .