Ὁ ὅρος αἰὼν (Ὁμιλία Ε΄ στὴν Παλαιὰ Διαθήκη)
π. Δημητρίου Ν. Θεοδωροπούλου
Διάγραμμα ὁμιλίας
Λίγα ἀκόμη περὶ χρόνου.
Κυκλικὸς καὶ γραμμικὸς χρόνος, σπειροειδὴς ροὴ τοῦ χρόνου.
Ἡ ἔννοια τοῦ αἰῶνος.
«Τὸ τοῦ αἰῶνος ὄνομα πολύσημόν ἐστι» (ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός, Ἔκδοσις ἀκριβὴς τῆς ὀρθοδόξου πίστεως, PG 94, 861B).
Οἱ ἑπτὰ αἰῶνες.
Μετρητὸς (μετρήσιμος) ὁ παρὼν αἰών.
Μὴ μετρητὸς αἰὼν ὁ μέλλων· ὁ ὁποῖος ὅμως εἶναι καὶ πρεσβύτερος τῆς ὁρατῆς δημιουργίας. Αὐτὸς θὰ διαδεχθεῖ τοὺς ἑπτὰ αἰῶνες.
Λέγεται καὶ ὄγδοος αἰών.
Λέγεται ἐπίσης καὶ ὀγδόη ἡμέρα.
Τί σημαίνουν οἱ ἐκφράσεις «αἰῶνες αἰώνων» καὶ «αἰὼν αἰῶνος».
Γιατί χρησμιμοποιοῦμε τὸν ὅρον αἰὼν ἄλλοτε στὸν ἑνικὸ καὶ ἄλλοτε στὸν πληθυντικὸ ἀριθμό;
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τὰ ἄρθρα δὲν εἶναι πραγματεῖες, ὥστε νὰ ἐξαντλοῦν ἕνα θέμα. Περισσότερο προβληματισμοὺς εἰσάγουν καὶ ἀφορμὲς γιὰ σκέψη καὶ διάλογο. Γι' αὐτὸ καὶ τὰ καλοπροαίρετα σχόλια εἶναι εὐπρόσδεκτα ἐδῶ, μᾶλλον δὲ καὶ ἐπιθυμητά. Εὐπρόσδεκτες ἐπίσης εἶναι καὶ οἱ ἐρωτήσεις. Ὁ δὲ διάλογος ἐνθαρρύνεται ὅλως ἰδιαιτέρως .