Τὰ περὶ εἰκόνων γιατί πάντα ἐπίκαιρα;
π. Δημητρίου Ν. Θεοδωροπούλου
Διάγραμμα ὁμιλίας
Ἡ Κυρὰ Σαρακοστή!
Νὰ νηστεύουμε μὲ κέφι, χωρὶς καταναγκασμό.
Ὁ βιασμὸς νὰ εἶναι ἐπειδὴ ἐμεῖς τὸ θέλουμε, κατὰ τὸ τοῦ Κυρίου: «βιασταὶ ἁρπάζουσι τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν» (Ματθ. ια΄ 12).
Τὸ ἴδιο ἰσχύει καὶ γιὰ τὴν παρθενία, τὴν πτωχεία, τὴν ὑπακοή.
Ὡραῖα λόγια τοῦ Ἀλέξανδρου Σμέμαν γιὰ τὴν νηστεία.
Μόνο αὐτὸς ποὺ εὐχαριστεῖ, ζεῖ ἀληθινά
Ἡ νηστεία κρατάει 55 μέρες. Μεγάλη ἡ περίοδος, μεγάλη καὶ ἡ ἑορτὴ (Πάσχα). Μεγάλο τὸ ἔπαθλο, μέγας καὶ ὁ ἀγὼν τῆς προετοιμασίας γιὰ τὴν κατάκτησή του.
Ἂς νηστεύουμε ὅσο μποροῦμε. Ὅμως νὰ νηστεύουμε! Μὴ τὸ παίρνουμε ἀψήφιστα.
Γιατί ἡ Κυριακὴ τῆς ἀναστήλωσης τῶν εἰκόνων ὀνομάσθηκε (αὐτὴ καὶ ὄχι κάποια ἄλλη) Κυριακὴ τῆς Ὀρθοδοξίας;
Διότι ἡ βαθύτερη καὶ ἀνώτερη θεολογία τῆς Ἐκκλησίας μας εἶναι αὐτὴ ἡ τῶν εἰκόνων.
Οἱ συνάνθρωποί μας, ὡς ἔμψυχες εἰκόνες, ἀξίζουν μεγαλύτερης καὶ περισσότερης τιμῆς ἀπὸ τὶς ἄλλες.
Αἴτια καὶ ἱστορικὸ διάγραμμα τῆς εἰκονομαχίας.
Ἡ ἔννοια τῆς εἰκόνος κατὰ τὸν ἅγιο Ἰωάννη τὸν Δαμασκηνό.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τὰ ἄρθρα δὲν εἶναι πραγματεῖες, ὥστε νὰ ἐξαντλοῦν ἕνα θέμα. Περισσότερο προβληματισμοὺς εἰσάγουν καὶ ἀφορμὲς γιὰ σκέψη καὶ διάλογο. Γι' αὐτὸ καὶ τὰ καλοπροαίρετα σχόλια εἶναι εὐπρόσδεκτα ἐδῶ, μᾶλλον δὲ καὶ ἐπιθυμητά. Εὐπρόσδεκτες ἐπίσης εἶναι καὶ οἱ ἐρωτήσεις. Ὁ δὲ διάλογος ἐνθαρρύνεται ὅλως ἰδιαιτέρως .