Πότε ἔγινε ὁ Μυστικὸς Δεῖπνος; (Ὁμιλία Ζ΄ στὴν Θ. Λειτουργία)


 π. Δημήτριος Ν. Θεοδωρόπουλος


Περιγραφὴ

Τὸ θέμα ποὺ μᾶς ἀπασχολεῖ, εἶναι τὸ «Περὶ Ἀζύμων»: ἂν θὰ πρέπει νὰ χρησιμοποιοῦμε ἔνζυμο ἤ ἄζυμο ἄρτο στὴν Θεία Λειτουργία.

Εἴδαμε πῶς γιόρτασαν τὸ πρώτο Πάσχα τους οἱ Ἰσραηλῖτες στὴν Αἴγυπτο. Στὴν Παλαιστίνη, καὶ μετὰ τὴν ἔγερση τοῦ ναοῦ τοῦ Σολομῶντος, ἔπρεπε νὰ θυσιάζουν τοὺς πασχάλιους ἀμνοὺς μόνον ἐκεῖ (στὸν ναό), πανδημεὶ (ὅλος ὁ λαός).

Αὐτὸ γινόταν στὶς 14 Νισάν, πρὶν τὴν δύση τοῦ ἡλίου.

Τριάντα τρία χρόνια μετὰ τὴν γέννηση τοῦ Χριστοῦ ἡ ἡμέρα τοῦ Πάσχα (15 Νισὰν) συνέπεσε ἐν ἡμέρᾳ Σαββάτου (γράφουμε δυὸ λόγια γιὰ τὰ τρία εἴδη τῶν ἰουδαϊκῶν Σαββάτων).

Ἄρα ἐκείνη τὴν χρονιὰ ἔσφαξαν τοὺς πασχάλιους ἀμνοὺς ἐν ἡμέρᾳ Παρασκευῇ (14 τοῦ Νισὰν φυσικά).

Τὸ ὅτι ἦταν Παρασκευὴ τὸ μαρτυροῦν ἐν πλήρει συμφωνίᾳ οἱ τέσσερις εὐαγγελιστὲς (παραθέτουμε σχετικὰ χωρία).

Ἔχουμε ὅμως καὶ ἐξωβιβλικὲς μαρτυρίες· ἐπιστημονικὲς μάλιστα, ἱστορικὲς κατὰ βάσιν καὶ ἀστρονομικές. 

3 Ἀπριλίου ἦταν, κατὰ τὴν ἐπικρατέστερη ἄποψη. 

Μὲ βάση ὅλα αὐτὰ ἀπαντοῦμε στὸ ἐρώτημα, ποὺ εἶναι καὶ ὁ τίτλος τῆς ὁμιλίας μας: «Πότε ἔγινε ὁ Μυστικὸς Δεῖπνος;»


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Προσοχὴ στὰ ΑΜΗΝ τοῦ Facebook!

Ἕνας ὀφειλόμενος ἐπίλογος

Ὁ Ἅγιος Παντελεήμων διασώζει τὴν Ν. Ἀγχίαλο